Veelgestelde vragen
- Persoonlijk advies
- Dagelijkse verzending
- €3,95, gratis vanaf €50
- 45 dagen ruilen
Bestellen
- Hoe betaal ik voor mijn bestelling?
- Gaan jullie netjes om met mijn betaalgegevens?
- Hebben jullie ook een fysieke locatie waar ik de producten kan bekijken voordat ik ze koop?
- Ik wil zowel producten bij The ShoeCare-Shop bestellen als bij Distinctly Different bestellen, kan ik alles in één keer afrekenen en maar één keer verzendkosten betalen?- Kan ik zowel een aflever- als factuuradres opgeven?
- Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling gekregen. Wat kan ik doen?
- Ik wil graag een bestelling laten bezorgen naar een ander land dan Nederland of België. Kan dat?
Bezorgen
- Wat zijn de verzendkosten?
- Hoe lang is de levertijd van bestelde producten?
- Is mijn bestelling al verstuurd?
- Kan ik mijn bestelling volgen?
- Kan ik mijn bestelling bij een PostNL ophaalpunt laten afleveren?
Retourneren
- Ik wil een product graag omruilen voor een ander product. Kan dat?
- Ik heb een verkeerde maat besteld. Kan ik het product omruilen in een andere maat?
- Ik zou graag een artikel willen retourneren en het aankoopbedrag vergoed krijgen. Kan dat?
- Ik heb een incorrect/defect/incompleet product ontvangen. Wat nu?
Overige vragen
- Waar kan ik terecht met een opmerking of klacht?
- Kan ik ergens een recensie schrijven over mijn ervaring met jullie webshop?
- Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, hoe schrijf ik me weer uit?
- Welke maatstelling word er gebruikt voor jullie schoenspanners?
- Kunnen wij The ShoeCare-Shop ook benaderen voor relatiegeschenken of cadeaus voor onze werknemers?
- Levert The ShoeCare-Shop ook aan zakelijke klanten?
Bestellen
Hoe betaal ik voor mijn bestelling?
Kijk hiervoor bij onze betaalmogelijkheden.
Gaan jullie netjes om met mijn betaalgegevens?
Alle betalingen via de website verlopen via een geautoriseerde payment provider. Dit betekent dat je betaling word verwerkt in een beveiligde omgeving. Er worden geen betalingsgegevens door ons opgeslagen.
Hebben jullie ook een fysieke locatie waar ik de producten kan bekijken voordat ik ze koop?
We hebben in Pijp in Amsterdam een kantoor/showroom met een kleine selectie van onze producten. Wil je een specifiek product bekijken? Stuur ons dan eerst even een email met het product dat je wenst te zien naar: support@distinctly-different.com
Ik wil zowel producten bij The ShoeCare-Shop bestellen als bij Distinctly Different, kan ik alles in één keer afrekenen en maar één keer verzendkosten betalen?
Ja, als je bij ons tegelijkertijd verschillende producten uit meerdere shops bestelt, kan je deze bestelling in één keer afrekenen en betaal je maar één keer verzendkosten. Je winkelmandje werkt gezamenlijk voor alle winkels, dus als je bijvoorbeeld producten in shop A toevoegt, kan je die gewoon in shop B afrekenen.
Kan ik zowel een aflever- als factuuradres opgeven?
Ja, tijdens de afwikkeling van je bestelling kan je een afleveradres en een (afwijkend) factuuradres opgeven.
Ik heb geen bevestigings e-mail voor mijn bestelling gekregen. Wat kan ik doen?
Normaliter sturen we je direct na het plaatsen van een bestelling een bevestigings e-mail met daarin een overzicht van de producten. Als je deze niet hebt ontvangen kan hij in je spam folder zijn beland. Is dit niet het geval? Neem dan even per e-mail contact met ons op en wij zorgen ervoor dat je alsnog een bevestigingsbericht per e-mail ontvangt: support@distinctly-different.com
Ik wil graag een bestelling laten bezorgen naar een ander land dan Nederland of België. Kan dat?
We hebben voor verschillende wereld regio's aparte webshops ingericht. Hieronder een korte opsomming van de verschillende webshops:
Voor verzendingen binnen de EU klik hier
Voor bestellingen buiten de EU klik hier
Ben je niet zeker of we naar het door jou gewenste land versturen? Neem dan even per e-mail contact op: support@distinctly-different.com, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Bezorgen
Nederland | PostNL | ||
Tot € 20 | € 5,50 | ||
Tot € 50 | € 3,95 | ||
Vanaf € 50 | Gratis verzending met PostNL |
PostNL Afhaalpunt:
Op dit moment is het helaas niet mogelijk bij het afrekenen een PostNL afhaalpunt te selecteren. Wel kan je, wanneer je een pakket naar je huisadres laat zenden, de afleverlocatie direct wijzigen naar een afhaalpunt via Mijn PostNL of de PostNL app zodra je van ons de trackingcode hebt ontvangen.
België | Internationale pakketpost | |
Tot € 50 | € 6,95 | |
€ 50 tot € 100 | € 3,95 | |
Vanaf € 100 | Gratis verzending |
Hoe lang is de levertijd van bestelde producten?
Na betaling van je bestelling worden de producten binnen 1 tot 2 werkdagen door de pakketbezorger bij je aangeboden. We hebben alle producten op voorraad. Normaal gesproken betekent voor 14u besteld, de volgende dag in huis. Voor verzendingen naar België dien je rekening te houden met een extra dag aan zendtijd.
Is mijn bestelling al verstuurd?
Zodra een bestelling ons magazijn verlaat met een van de pakketdiensten sturen we je een e-mail ter bevestiging. Als je deze niet hebt ontvangen kan hij in je spam folder zijn beland. Is dit niet het geval? Neem dan even per e-mail contact met ons op en wij zorgen ervoor dat je alsnog een verzendbevestiging per e-mail ontvangt: support@distinctly-different.com
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra een bestelling ons magazijn verlaat sturen we je per e-mail direct een verzendnotificatie met daarin de track & trace code voor je bestelling. Met deze code kan je op de website van de gekozen pakketdienst de status van de bezorging nakijken.
Kan ik mijn bestelling bij een PostNL ophaalpunt laten afleveren?
Op dit moment is het helaas niet mogelijk bij het afrekenen een PostNL afhaalpunt te selecteren. Wel kun je, wanneer je een pakket naar je huisadres laat zenden, de afleverlocatie gelijk wijzigen naar een afhaalpunt via Mijn PostNL of de PostNL app zodra je van ons de trackingcode hebt ontvangen.
Retourneren
Ik wil een product graag omruilen voor een ander product. Kan dat?
Wanneer je een product wilt ruilen of retourneren is dat uiteraard geen probleem, dit kan zonder problemen tot 45 dagen na aankoop. De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening, wel kun je gebruik maken van onze retourservice. Hiermee bieden we je een voordelige verzending en ontvang je van ons een handig PostNL retourlabel. Je hoeft het pakket dan alleen nog even af te geven bij een PostNL pakketpunt. Als je het op een andere manier wil versturen is dat uiteraard geen probleem. Uiteraard sturen we de vervangende producten wel volledig kostenloos naar je toe. Voeg ons handige retourformulier bij de retourzending voor een snelle verwerking van je omruilverzoek.
Ik heb een verkeerde maat besteld. Kan ik het product omruilen in een andere maat?
Wanneer je bijvoorbeeld een paar schoenspanners wilt ruilen omdat je per ongeluk de verkeerde maat hebt besteld is dat uiteraard geen probleem, dit kan zonder problemen tot 45 dagen na aankoop. Bestel je voor de eerste keer schoenspanners en ben je niet zeker over de maat? Binnen Nederland bieden we de mogelijkheid om de schoenspanners de eerste keer gratis om te ruilen voor de juiste maat. In alle andere gevallen zijn de kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening. Wel kun je dan gebruik maken van onze retourservice. Hiermee bieden we je een voordelige verzending en ontvang je van ons een handig PostNL retourlabel. Je hoeft het pakket dan alleen nog even af te geven bij een PostNL pakketpunt. Als je het op een andere manier wil versturen is dat uiteraard geen probleem. Uiteraard sturen we de vervangende producten wel volledig kostenloos naar je toe. Print en voeg ons handige retourformulier bij de retourzending voor een snelle verwerking van je omruilverzoek.
Ik zou graag een artikel willen retourneren en het aankoopbedrag vergoed krijgen. Kan dat?
Als je binnen 45 dagen na aankoop je bestelling retour stuurt, vergoeden we je graag het gehele aankoopbedrag plus eventueel initiële verzendkosten. Print en voeg ons handige retourformulier bij de retourzending voor een snelle verwerking van je retournering. Op het formulier vind je ook ons retouradres. De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening, wel kun je gebruik maken van onze retourservice. Hiermee bieden we je een voordelige verzending en ontvang je van ons een handig PostNL retourlabel. Je hoeft het pakket dan alleen nog even af te geven bij een PostNL pakketpunt. Als je het op een andere manier wil versturen is dat uiteraard geen probleem. Het liefst ontvangen wij ook de pakbon mee in het retour pakket. Een terugbetaling voor een artikel ontvang je binnen 14 dagen na melding terug op je rekening.
Ik heb een incorrect/defect/incompleet product ontvangen. Wat nu?
Wanneer je een product wilt ruilen of retourneren is dat uiteraard geen probleem, dit kan zonder problemen tot 45 dagen na aankoop. Je kunt je bestelling of het artikel met ons handige retourformulier terug sturen. Hier vind je ook ons retouradres. Het liefst ontvangen wij ook de pakbon mee in het retour pakket. Na ontvangst van de bestelling sturen we je de vervangende producten op of maken we je het aankoopbedrag inclusief originele verzendkosten aan je over. Graag vernemen wij ook nog even per mail dat je de producten retour zendt. Zo kunnen wij eventueel ook een gratis ophaling van de bestelling voor je inplannen zodat je niet naar het postkantoor hoeft.
Overige vragen
Waar kan ik terecht met een opmerking of klacht?
Voor al je klachten willen we je vragen contact op te nemen met ons. Dat kan via e-mail of telefoon. We streven ernaar om binnen één werkdag een reactie te kunnen geven op je e-mail berichten.
E-mail: support@distinctly-different.com
Tel: 020 2611 746
Kan ik ergens een recensie schrijven over mijn ervaring met jullie webshop?
We sturen vijf werkdagen na het verzenden van je bestelling een automatische uitnodiging naar onze recensie pagina. Hier kan je kort je tops en tips geven. Alle feedback word zeer gewaardeerd en helpt onze service te verbeteren. Heb je geen uitnodiging gekregen? Laat het ons even per e-mail weten en we sturen je er alsnog een.
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, hoe schrijf ik me weer uit?
Wanneer je jezelf hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief en je jezelf weer wilt uitschrijven, kan je een e-mail sturen naar support@distinctly-different.com met als onderwerp 'Uitschrijven nieuwsbrief.
Welke maatstelling word er gebruikt voor jullie schoenspanners?
Onze schoenspanners zijn gemaakt naar de maat van de voet van de gebruiker. Hiermee word bedoelt dat de maten van de schoenspanners niet altijd exact overeen kunnen komen met de maten die sommige schoenmerken gebruiken.
Wij hanteren de volgende tabel om EURO in UK maten om te zetten
EU | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |
UK | 5 | 5.5-6 | 6.5 | 7-7.5 | 8 | 8.5-9 | 9.5-10 |
45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | ||
10.5 | 11-11.5 | 12-12.5 | 13 | 13.5-14 | 14.5-15 |
Kunnen wij The ShoeCare-Shop ook benaderen voor relatiegeschenken of cadeaus voor onze werknemers?
Ja, je kan ons benaderen voor relatiegeschenken en cadeaus voor werknemers, kijk voor meer informatie hierover op onze pagina over relatiegeschenken en neem contact met ons op.
Levert The ShoeCare-Shop ook aan zakelijke klanten?
Wij zijn in de gelegenheid zakelijke klanten tegen aantrekkelijke prijzen te bedienen, voor informatie hierover kan je een e-mail sturen naar support@distinctly-different.com, wij nemen dan contact met je op.